Serwis używa pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów poniżej. Polityka Cookies

Rozumiem
Rozumiem
arrow arrow2 faq_chart faq_mess faq_doc faq_folder faq_clock faq_mail firma czlowiek e-banking uniqueArrow rolnictwo arrow-bold-down arrow-bold-left arrow-bold-top arrow-bold-right arrow-light-top arrow-light-left arrow-light-bottom arrow-light-right fb twit googlep hours ikonkainfo linkedin mail okooutline partnerstwo phone scrollTo sgb_ikonka_phone2 solidnosc stabilnosc tradycja where arrow arrow2 download alert login sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom close search

Pytania i odpowiedzi Integracja –

Integracja Pytania i odpowiedzi Integracja

Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące integracji banku Spółdzielczego Ziemi Kaliskiej z Bankiem Pa-Co Bank.

Dlaczego PA–CO Bank łączy się akurat z BS Ziemi Kaliskiej? Nie są to banki sąsiadujące w sensie geograficznym?

 

 

Czy zmienią się numery moich rachunków?

NIE. Banki pracują na tym samym systemie operacyjnym, – co usprawni proces łączenia. Numery rachunków pozostaną bez zmian. Aktualne pozostaną także wszystkie hasła i loginy do bankowości internetowej.

Czy w trakcie weekendu migracyjnego będę miał dostęp do swojego konta, zgromadzonych środków?

 

Tak. Klienci banku będę mogli w pełni korzystać ze środków zgromadzonych na swoich rachunkach.

 

Czy w związku z łączeniem będę mógł korzystać z bankowości elektronicznej?

TAK. W związku z prowadzonymi pracami mogą jedynie wystąpić kilkugodzinne ograniczenia w dostępie do bankowości internetowej. Nastąpi to dopiero na koniec października. Odpowiednio wcześniej poinformujemy naszych Klientów, kiedy dokładnie będzie miało to miejsce. Informacje takie będą podane na stronie www oraz w systemie bankowości elektronicznej.

 

Czy w związku z łączeniem Banków będę miał dostęp do moich kart?

TAK. Karty płatnicze Klientów będą działały cały czas. Numery PIN do kart nie zmienia się.

 

Czy w związku z procesem łączenia się banków, zmianami prawnymi, będę musiał zadbać o aktualizację w Urzędzie Skarbowym i wprowadzać zmiany na tzw. „białej liście”?

NIE. Numery rachunków bankowych nie zmienią się, w związku, z czym nie będzie konieczności dokonywania zmian w związku z podzielonymi płatnościami.

 

Czy będzie dostępna usługa Express Elixir?

TAK. Wystąpią jedynie czasowe ograniczenia korzystania z tej funkcjonalności pod koniec października. Będziemy informowali o tym odpowiednio wcześniej Klientów w systemie bankowości internetowej oraz na stronie www.

 

Czy będzie możliwość korzystania z funkcjonalności Blika?

TAK. Będą jedynie czasowe ograniczenia korzystania z tej funkcjonalności pod koniec października. Będziemy informowali o tym odpowiednio wcześnie Klientów w systemie bankowości internetowej oraz na stronie www.

 

Czy pojawią się jakieś ograniczenia, jeśli chodzi o korzystanie z bankomatu w związku z łączeniem systemów operacyjnych obu banków?

NIE. Klienci bez ograniczeń będą mogli korzystać z bankomatów. Ich karty pozostaną aktywne; numery PIN nie zmienią się.

 

Czy w połączonym banku zmienią się ceny za produkty, które teraz mam u Państwa?

NIE. Te umowy, które są już zawarte pozostaną bez zmian do czasu, na jaki zostały zawarte.

 

Czy w połączonym banku zmienią się opłaty i prowizje?

TAK. W dalszej kolejności dokonamy ujednolicenia oferty produktowej połączonej instytucji.

Zmiany cen wybranych produktów, (których nie wykluczamy w przyszłości) będą wynikać z dostosowania oferty połączonego Banku do realiów rynkowych, ale ma to związek nie tyle z łączeniem, lecz ze zmieniającymi się danymi makroekonomicznymi. W osobnej korespondencji przekażemy Klientom nową TOiP.

 

Co z moim kredytem hipotecznym? Czy zmienią się warunki mojego kredytu hipotecznego?

NIE. Warunki kredytów hipotecznych już udzielonych nie zmienią się.

 

Czy jako klient prowadzący działalność gospodarczą będę mógł wnioskować o większą kwotę kredytu niż dotychczas?

TAK. Połączone kapitały Banków pozwolą obsługiwać klientów z większymi potrzebami kredytowymi, oczywiście po zbadaniu zdolności kredytowej i zabezpieczeń.

 

Jakie czynności powinienem wykonać w związku z planowanymi zmianami? Czy muszę podpisywać nowe umowy?

NIE. Integracja Banków i wynikające z tego zmiany prawne nie nakładają na Klientów dodatkowych obowiązków. Klienci nie muszą podpisywać nowych umów. Wszystkie zawarte z Bankiem umowy formalne pozostają w mocy.

 

 

Czy jako klient połączonego banku będę mógł korzystać ze wszystkich placówek także tych obecnych BS Ziemi Kaliskiej Banku i PA- CO Banku ?

TAK. Efektem fuzji będzie zwiększenie terenu działalności banków . Placówki połączonego banku będą znajdowały się w :

  1. Brzezinach, Kaliszu, Koluszkach, Koźminku, Liskowie, Opatówku, Pabianicach, Szczytnikach, Żelazkowie ( Oddziały).
  2. Godzieszach Wielkich, Iwanowicach, Ksawerowie, Stawie ( Punkty kasowe)
  3. Dłutowie, Dobroniu, Pabianicach ( Filie) .

 

Czy zmianie ulegną godziny otwarcia dotychczasowych placówek bankowych i ich lokalizacje?

Nie. Placówki bankowe pozostają w tych lokalizacjach, w których znajdują się obecnie , nie zmieniają się także godziny ich otwarcia a zmiany w przyszłości będą podyktowane potrzebami klientów.

 

Czy zmieniają się numery telefonów kontaktowych?

Nie. Numery kontaktowe pozostają bez zmian.

 

Pod jaką nazwą będą działać połączone banki?

W początkowym okresie integracji połączona instytucja będzie funkcjonować pod nazwą Bank Spółdzielczy Ziemi Kaliskiej. W przyszłości jest możliwa zmiana tej nazwy. Decyzje w tej sprawie podejmuje Zebranie Przedstawicieli.

 

Gdzie mogę szukać aktualnych informacji na temat integracji?

Wszelkie aktualne informacje na bieżąco będziemy publikowali w sekcji „ Integracja” na stronie www.bsziemikal.pl  oraz „Aktualności” na stronie www.pacobank.pl. -zapraszamy Państwa do jej odwiedzania. Najważniejsze informacje będziemy także przekazywali w serwisie bankowości internetowej – proszę śledzić te informacje. Wszelkie aktualne informacje dotyczące procesu łączenia posiadają doradcy bankowi we wszystkich placówkach.

 

Co stanie się z moimi udziałami członkowskimi po połączeniu banków? 

Udziały członkowskie po wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego połączonych banków nadal będą własnością udziałowca. Zostaną one z mocy ustawy zamienione na udziały nowego połączonego Banku. W PA CO BANKU jednostka udziałowa wynosi 500,00 zł, a w Banku Spółdzielczym Ziemi Kaliskiej 80,00 zł, więc każdy udziałowiec będzie miał ich „automatycznie” więcej ( Przykład: mając 1udział w PA CO udziałowiec staje się posiadaczem 6.25 udziałów w Nowym Banku, nie może być ułamków). Udziałowiec dostanie pismo, w którym zostanie poproszony o dopłatę do kolejnego 7 udziału lub o podanie nr. konta, na który zostanie mu przelana kwota – tzw. nadwyżka powstała po zamianie jednostek udziałowych. Jeśli zaś liczba jednostek udziałowych będzie po przeliczeniu większa niż 30 szt., udziałowiec otrzyma na wskazane w deklaracji konto bankowe zwrot nadwyżki.  Nie ulegają zmianom zasady składania wypowiedzenia udziałów. Udziałowiec może także zadeklarować chęć posiadania jedynie 1 udziału, lub złożyć rezygnację ze wszystkich udziałów. Liczymy jednak, iż udziałowcy zechcą posiadać udziały w jednym z największych Banków Spółdzielczym w kraju.